2009

Begin november 2009 hingen er  nog steeds geen Sinterklaas posters in ons dorp, ach het zal wel goed komen, beetje laat maar het komt goed.

Maar de posters kwamen niet en onze sint ook niet bleek later. Ondenkbaar geen Sinterklaas in Muiderberg. Al die 25 jaren dat de Sint altijd trouw was gevraagd door de Vereniging van Nationale feesten onder leiding van de heer Bruurs.

Dit jaar kon het niet zo zijn dat we voor de kinderen geen Sinterklaasfeest kon zijn. Dat was voor een aantal enthousiaste Muiden en Muiderbergers niet te verkroppen. Zij  hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn een Sinterklaasfeest gaan organiseren, binnen drie weken was er een plan de campagne.

Zaterdag 21 november 2009 was een fantastisch zonnige dag en het leek alsof heel Muiderberg was uitgelopen om op de nieuwe locatie aan het strand de Goed Heilig man te ontvangen en daarna mochten de kinderen de Sint de hand schudden op de muziektent op de “Brink” in het dorp.

Na een korte toespraak de dijk op en per paard naar De Brink waar een heuse Pepernotenmachine overuren draaide. Na drie uur kon de organisatie terug kijken op een geslaagd evenement.

Dit smaakte naar meer.. Dan moeten we wel een team gaan vormen en dat werd een Stichting.  Dus nu negen enthousiaste commissie leden vormen samen de Stichting Muiderbergse Feesten.