Evenementen 2017

koningsdag3

Koningsdag

Donderdag 27 April

Ondanks de koude temperatuur, een mager zonnetje en gelukkig geen neerslag is de Koningsdag weer gezellig en probleemloos verlopen. De vrijmarkt was minder groot als andere jaren maar door dat het droog was, was het bezoekers aantal er niet minder om.

Voor de kinderen waren er weer diverse attracties die zoals gewend gratis mochten worden gebruikt. Bij de kop van Jut werd er fanatiek gestreden, wie kan de bel laten luiden. Touwtrekken zorgde ook voor een heuse krachtmeting en waren er alleen maar winnaars.Voor de kleintjes was er natuurlijk weer de draaimolen waar al vlug een wachtrij ontstond.

Onder genot van een drankje bij de bar zorgde DJ Jarno op de podiumauto ervoor dat er in de middag een geweldige sfeer was en er gedanst kon worden .

Stichting Muiderbergse Feesten bedankt dan ook weer iedereen die op deze Koningsdag op de Brink te Muiderberg was. Het volgende evenement is op Zaterdag 8 juli, BrinkPop met de feestband Bassline, ook weer op de Brink.

brinkpop2017

BrinkPop op de BRINK

Zaterdag 8 Juli

We hadden dit jaar de zeer ervaren partyband Bass-Line met een breed scala aan muziek. Door het mooie weer en de goede sfeer stond de dansvloer de gehele avond vol met dansende mensen .We bedanken iedereen weer die op deze avond aanwezig was.

We willen de mensen die in de omgeving van de Brink wonen ook weer hartelijk danken voor hun medewerking.

sinterklaas2

Sinterklaas intocht

Zaterdag 25 November

De Pieten stookten een fikkie op het strand om Sinterklaas te helpen om naar Muiderberg te komen. Met de rook probeerde ze de aandacht van de Sint te trekken.

Helaas, het liep anders, de politie kwam ter plaatse om dat deze de melding hadden gekregen van het vuur op het strand. Dit vuur moest dus geblust worden en werd de brandweer geroepen. Ook de Sint had inmiddels gehoord van het vuur, want deze was al onderweg maar zonder de boot. Hoe makkelijk is het tegenwoordig niet de mobiele telefoon.

Vlug de brandweer gebeld,of de Sint meteen mee kon rijden en kon de bluspiet op het strand worden ingezet.

Na een rondrit door het dorp nam de sint weer plaats op de muziektent op de Brink. Daar hebben vele kindertjes de goedheiligman de hand geschud.

winterfair_2015_200x133

Winterfair

Zaterdag 9 December

Zaterdag was er weer de winterfair van de Stichting Muiderbergse Feesten op de Brink te Muiderberg. Tijdens de opbouw van de fair was het weer ons niet erg terwille, maar gelukkig bij aanvang van de fair was het droog en bleef het de gehele avond droog.

Tijdens de fair trad Bart Brandjes op, bekend van de voice of Holland. Bij de 25 kramen op de fair waren een verscheidenheid aan leuke spulletjes te koop. Voor de kinderen hadden we weer gratis lampjes om een tocht te maken door het Echobos. Bij terug komst stonden er stokken klaar met marshmallows om deze te roosteren. Dit was wel een hele uitdaging doordat de paden erg modderig waren geworden door de regen.

Ook de grote kerstboom op de brink brandt weer. Op het foodcourt kon nu ook weer lekker gedronken en gegeten worden. De sfeer was erg gezellig en hadden we dit jaar eindelijk weer eens een droge winterfair.