Evenementen 2015

Muiderberg viert geslaagde Koningsdag

brinkpop2015

BrinkPop op de BRINK

Op de brink te Muiderberg was voor de 4e keer BrinkPop met als band de Superfly partyband. Voor deze band bekend terrein, voor de 3e keer traden deze op.

De weergoden waren ons goed gezind en was het goed vertoeven op de brink onder en naast de tent. Rond 23:00 uur stond het al lekker vol op de brink en werd er volop genoten van het optreden van Superfly op de grote vrachtwagen van Jan Bos transport uit Weesp die deze truck iedere keer weer beschikbaar stelt. Tijdens de gehele avond werden er bitterballen geserveerd die beschikbaar waren gesteld door restaurant "De Echo" die nieuw op Muiderberg is gekomen.

De Superfly Band had voor deze avond een geweldig repertoire gekozen en was weer te bewonderen in diverse outfits. Na het laatste nummer van de band werd er nog twee keer terug gekomen en nam DJ Fred Fink het nog even over. Bij het horen van het nummer dag vriendje en vriendinnetjes van Bassie en Adriaan was de avond echt ten einde. Door het geweldige weer had niet iedereen meteen de neiging om naar huis te gaan en werd en in groepjes nog diverse consumpties genuttigd.

Iedereen weer bedankt voor het komen en vrienden, sponsoren en alle vrijwilligers bedankt voor jullie inzet!

winterfair_2015_200x133

Winterfair

Weer gezellige Winterfair in Muiderberg

Zaterdag 12 December organiseerde de Stichting Muiderbergse Feesten voor de 5e keer de Winterfair op de Brink van Muiderberg. Op deze Winterfair stond dit jaar een levende kerststal waar de mensen zich gratis konden laten fotograferen met Jozef, Maria en hun dieren.

De opening van de Winterfair werd 20 min uitgesteld in verband met het slechte weer. Het regenfront dat op dat moment voorbij kwam zou rond 17:30 uur voorbij zijn, wat ook gebeurde. Na iedereen welkom te hebben geheten werd er door de stichting even de aandacht gevraagd voor de grote kerstboom op de Brink. In deze boom zitten al 2 jaar 350 led lampjes maar deze blijken toch niet bestand tegen het huidige weer. Mede door nieuwe ontwikkelingen bestaan er inmiddels geschikte lampjes en zullen we hier volgend jaar in moeten investeren. Dit jaar hebben ook Niquelight en de Hazelaar zich ingezet om de boom weer op tijd brandend te krijgen.

Om de boom te ontsteken wordt er elk jaar op een grote rode knop gedrukt en dit jaar de persoon die het eerste sponsor bedrag zou geven. Muiderberger Hette Zijlstra had de eer omdat deze als eerste met een gift kwam. Daarna konden de kinderen vertrekken om de lichtjestocht te lopen door het Echobos. Ondanks het weer waren er toch heel veel kinderen die met de tocht meeliepen. Bij terugkomst konden de kinderen Marshmallows roosteren bij de vuurkorven die onder toezicht stonden van leden van de brandweer van de post Muiderberg.

Doordat het inmiddels weer was gaan regenen veranderde de Brink in een steeds grotere modderpoel maar desondanks was de sfeer erg goed. De stichting wil dan ook iedereen bedanken die geholpen heeft en deze Winterfair weer tot een succes heeft gemaakt.

sinterklaas2

Sinterklaas intocht

21 November 2015

Afgelopen zaterdag is de Sint officieel ingehaald door de Stichting Muiderbergse Feesten. In eerdere berichten had de Sint al aangegeven een werkkamer te hebben in Muiderberg. Tot en met woensdag mochten de kinderen dan ook hun tekening inleveren bij de Echo om deze werkkamer op te sieren. Nu bleek dus dat de Sint daarboven zijn werkkamer had. Met de mensen die zich zaterdag hadden verzameld op de Brink zijn we de Sint op gaan halen bij zijn werkkamer onder begeleiding van zijn pieten. De pieten waren inmiddels al in het dorp aanwezig. Bij de Echo aangekomen zongen de kinderen een liedje en verscheen de Sint boven voor het raam en liet weten graag met de kinderen mee te gaan naar de Brink. Op zijn paard en vergezeld met diverse pieten op de bakfiets om de laatste cadeautjes mee te nemen liep de Sint in een lange stoet via de Dorpsstraat weer terug naar de Brink.

Daar nam de Sint plaats in de muziektent en konden de kindertjes daar de Sint de hand schudden.
Op de Brink waren er voor de kinderen spelletjes te doen en waren er van de Rabobank gratis poffertjes.
Ondanks de regenbui die tijdens het handjes schudden ons passeerde was het weer een erg gezellige intocht.