Evenementen 2016

koningsdag3

Koningsdag

Muiderberg laat zich niet leiden door de weersberichten

Op de Brink in Muiderberg is Koningsdag zo goed als droog verlopen. Door de gevoels temperatuur en weersberichten was het wel stukken rustiger op de Brink.

De vrijmarkt was minder groot maar de sfeer was er niet minder om. Aan de kant waar de bar stond van de Stichting Muiderbergse Feesten en ook de attracties werd er muziek gedraaid en was er een optreden van Roel van Haren.

Ook konden de kinderen daar lekker spelen op de 5 speeltoestellen, terwijl de ouders bij de bar van de stichting konden genieten van hun drankje. Doordat in de middag zelfs de zon nog even ging schijnen kwamen er toch nog voldoende bezoekers om een echte Koningsdag sfeer te creëren. Gelukkig is de koudste Koningsdag 2016 voor de Stichting Muiderbergse Feesten niet in het water gevallen.

sinterklaas2

Sinterklaas intocht

Sint is aangekomen in Muiderberg.

Dit jaar had de Sint een foto gestuurd naar de Stichting Muiderbergse feesten van een bushalte ter hoogte van de Dorpsstraat. Wat moest dit betekenen...? Dat bleek toen we met alle mensen vanaf de brink naar de halte liepen. De Sint was met de bus onderweg! Na enige sinterklaasliedjes te hebben gezongen kwam de Sint de straat in rijden met een mooie oldtimer bus van de fa. Oostenrijk uit Diemen. Bij de halte stond natuurlijk zijn paard Americo klaar om daarop naar de Brink te lopen. Alle kinderen konden daar de Sint een handje geven en kregen wat lekkers.

winterfair_2015_200x133

Winterfair

Zaterdag 10 December

Afgelopen zaterdag was er weer de Muiderbergse Winterfair op de Brink. Ondanks het miezerige weer is de fair goed bezocht.

Om 17:00 uur was het tijd om in de grote boom de lichtjes te ontsteken, dit jaar werd dit gedaan door Claudia de Raadt dochter van ome Piet de Raadt. (Deze markante Muiderberger is in 1967 begonnen met het verlichten van de boom en overleed in 1987.) Daarna waren de kinderen aan de beurt met de lichtjes tocht. Deze kregen allemaal een gratis LED lichtstok en liepen in een grote stoet door het Echobos. Weer terug op de Brink kregen de kinderen om een houten stok met Marshmallows om deze te rooster in het kampvuur.

Al met al spreekt de Stichting Muiderbergse Feesten weer van een geslaagde Winterfair editie 2016.