Over SMF

De Stichting Muiderbergse Feesten heeft er zin in

Onze historie

2009

Begin november 2009 hingen er nog steeds geen Sinterklaas posters in ons dorp, ach het zal wel goed komen, beetje laat maar het komt goed. Maar de posters kwamen niet en onze sint ook niet bleek later. Ondenkbaar geen Sinterklaas in Muiderberg. Al die 25 jaren dat de Sint altijd trouw was gevraagd door de Vereniging van Nationale feesten onder leiding van de heer Bruurs.

2010

Koninginnedag en 04 mei komt eraan, het bestuur is inmiddels gevormd en onder voorzitterschap van Gert van Rooijen gaan we er tegen aan.
In dit jaar komt de braderie terug na een paar jaar weg te zijn geweest en wordt “BrinkPop” geboren.
Sinterklaas komt voor de tweede keer aan bij het strand en nu met de boot de “Hoge Wier” tot aan de vaargeul waar de Sint werd opgehaald door een amfibie voertuig van de F.a. de Boer.
We krijgen slecht nieuws dat de voorzitter ziek is, hij heeft de gevreesde ziekte aan z’n darmen

2011

Februari, de voorzitter komt te overlijden en Steef pool wordt de nieuwe voorzitter en in dit jaar wordt de Winterfair geboren.
Dit evenement komt voort uit de eindejaar evenementen van de winkeliersvereniging.
De winterfair is met medewerking van de winkeliers en presenteren zich tijdens deze fair met hun kerstproducten. Deze fair zal bestond uit 25 kramen.
Alle festiviteiten komen weer voorbij maar de Sinterklaas intocht wordt heel speciaal en komt met de helikopter aan bij de sportclub.

2011

Begin dit jaar neemt bestuurslid Hans Catshoek afscheid. De Sint komt aan bij de “Hakkelaarsbrug” met salonboot “Belle van Zuylen” aan de Noorpolderkade. De bewoners fam. Van der Meer kleden de aankomst steiger aan met een rode loper en vele versieringen. De Winterfair wordt uitgebreid naar 40 kramen en de muziektent staat centraal. Dit jaar kon het niet zo zijn dat we voor de kinderen geen Sinterklaasfeest kon zijn. Dat was voor een aantal enthousiaste Muiden en Muiderbergers niet te verkroppen. Zij hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn een Sinterklaasfeest gaan organiseren, binnen drie weken was er een plan de campagne.

Maak een donatie via iDEAL

Het is mogelijk om een eenmalige donatie te geven aan Stichting Muiderbergse Feesten. Selecteer het gewenste bedrag hieronder en klik direct op afrekenen. Uw donatie komt direct ten goede aan de stichting en zal gebruikt worden voor het mogelijk maken van de evenementen die wij organiseren. Je kan ook vriend worden van onze stichting.

SMF Partners

muider.nl_